Otwarcie branży HoReCa, jesteś gotowy?


Po wielu miesiącach zakłóceń w działaniu i niepewności w biznesie, trzeba się przygotować. Dostosować jak najlepiej do realiów sanitarno-higienicznych. Te 10 wskazówek dla ponownego otwarcia i prowadzenia działalności hotelu, kuchni, restauracji pomoże ocenić ryzyko, mierzyć postępy oraz zoptymalizować procesy czyszczenia i dezynfekcji. Zaangażuj w tę misję swoich pracowników, poczucie celu podnosi morale pracowników.

Dzięki naszym doświadczeniem i innowacyjnym technologiom jak Anti-Fingerprint, nano czy Antiodour podniesiemy wspólnie jakość usług i poziom higieny. Higieniczne otoczenie i bezpieczna żywność to sedno naszych działań.

 

Oto lista kontrolna 10 pytań

1. Jakie konkretnie są wytyczne rządowe?

Wytyczne SARS-CoV-2 koncentrują się na ochronie przed wirusami. Personel i goście mogą bezpiecznie wejść do budynku, tak jak przed pandemią. Zapoznałeś się z aktualnymi z wytycznymi władz lokalnych i branżowych?

https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia/gastronomia

https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia/hotele-i-inne-miejsca-noclegowe

 

2. Jakie są najnowsze protokoły czyszczenia i dezynfekcji do ponownego otwarcia?

VOIGT zaleca tworzenie procesu higieny i intensywne czyszczenie powierzchni. Niezależnie od tego, czy jesteś hotelarzem, prowadzisz restaurację, bar czy kawiarnię, zbudowaliśmy wytyczne dotyczące ponownego otwarcia dla poszczególnych sektorów branży HoReCa.

Pobierz teraz swoje wytyczne dotyczące ponownego otwarcia i bądź dobrze przygotowany.

plan higieny hotel - hol, recepcja, ciągi komunikacyjne

PAKIET PROCEDUR VOIGT https://koronawirus.voigt.pl/horeca-biblioteka2/

 

3. Czy zapewniam środki ochrony osobistej dla siebie i personelu?

  • Wszelkie wymagane środki ochrony osobistej powinny być wdrożone z odpowiednią merytoryczną informacją, aby nie było żadnych pytań ani opóźnień, gdy jest to potrzebne.
  • Pracownicy będą potrzebować szkolenia w zakresie używania środków ochrony osobistej, w tym prawidłowego sposobu ich zakładania, zdejmowania, konserwacji oraz właściwego sposobu ich utylizacji.
  • Niezbędna jest również skuteczna higiena rąk przed i po użyciu rękawic.
  • Docelowy zestaw środków ochrony osobistej (PPE) powinien się opierać co najmniej o: 
    • Rękawiczki jednorazowe
    • Maseczki na twarz 
    • Okulary
    • Fartuch

 

 

4. Czy mój personel jest przeszkolony w zakresie najnowszych protokołów czyszczenia i dezynfekcji?

Sprzątanie jest procesem i to jest ważniejsze niż środki czystości. Zapewnienie szkolenia i przygotowywania personelu do procesów higieny, podnosi jakość sprzątania, obniża koszty mycia i buduje dobre nawyki.

Szkolenie pozwala zrozumieć, które powierzchnie należy często czyścić i dezynfekować, jak często czyścić w ciągu dnia, gdzie zapewnić rozwiązania do higieny rąk i jakich produktów używać przeciwko wirusom (takim jak koronawirus). Zapoznaj się z naszymi procedurami lub skontaktuj się z nami, by uzgodnić termin szkolenia lub napisz do nas na horeca@voigt.pl

 

5. Jakie są właściwe środki do czyszczenia powierzchni? Czy dezynfekcja, którą stosuję jest odpowiednia?

Często dotykane powierzchnie należy czyścić, gdy są wyraźnie zabrudzone i regularnie dezynfekować za pomocą zarejestrowanego środka dezynfekującego, który jest skuteczny przeciwko wirusom.

  • Udostępnij zarejestrowany i odpowiednio oznakowany środek H614 do dezynfekcji rąk każdemu w punktach wejścia do holu i innych ogólnodostępnych miejscach .
  • Odpowiednio często czyść i dezynfekuj wszystkie miejsca dotykowe,
  • Wszelkie powierzchnie czyść kilka razy dziennie lub co godzinę, w zależności od natężenia ruchu w obiekcie.
  • Zweryfikuj czy stosujesz odpowiednią dezynfekcję:

 

6. Czy naprawdę dbasz o higienę rąk?

Bezpieczeństwo zaczyna się od higieny rąk. W kluczowych momentach w ciągu dnia osoby powinny ćwiczyć higienę rąk, aby zapobiec przenoszeniu choroby na inne osoby.


1. Często myj ręce mydłem i wodą.
2. Zdezynfekuj za pomocą wcierania, jeśli nie masz dostępu do mydła i wody.
3. Upewnij się, że przy wejściu dla wszystkich odwiedzających dostępny jest skuteczny środek do dezynfekcji rąk


Kliknij poniżej, aby dowiedzieć się wszystkiego:

 

7. czy stosuję oznakowanie, które uwidacznia trud jaki wkładam, aby zapewnić czysty i bezpieczny obiekt?

Aby uspokoić odwiedzających i personel, konieczne jest umieszczenie znaków i materiałów komunikacyjnych w widocznych miejscach. Muszą one znajdować się wokół recepcji i obszarów pracy, sal konferencyjnych oraz w kuchniach i restauracjach na wszystkich piętrach. To m.in. listy kontrolne, procedury, instrukcje higieniczne. Upewnij się, że pracownicy mają odpowiednie produkty do sprzątania swoich stanowisk pracy. Zadbaj o odpowiednie, podręczne, produkty do dezynfekcji rąk dla personelu.

Poznaj: instrukcje higieniczne VOIGT.

 

8. Jak upewnić się, że moje narzędzia higieny są gotowe?

To proste. Zadbaj o ich higienę. Pierz i dezynfekuj mopy oraz ściereczki, myj i dezynfekuj sprzęt. Narzędzia do sprzątania to nośnik zabrudzeń mikrobiologicznych i nagminnie zaniedbywany obszar.

 

Nie zapomnij o chemii czyszczącej:

  • Sprawdź datę ważności swoich środków czystości.
  • Wyrzuć środki do czyszczenia powierzchni otwarte dłużej niż 2 lata temu.
  • Usuń roztwór przygotowany wcześniej niż 24 godziny temu (oczyść butelkę, aby zmniejszyć ryzyko rozwoju drobnoustrojów).
  • Wyczyść dysze swoich dozowników. (lub wezwij serwis dostawcy).
  • Zweryfikuj jakość mycia w zmywarkach, przeprowadź proces kalibracji i regulacji dozowników do chemii (usługa serwisowa dostawców chemii / sprzętu).

 

9. Czy mam wystarczającą ilość środków do czyszczenia i dezynfekcji gotowych do ponownego otwarcia?

  • Będziesz musiał z wyprzedzeniem przygotować środki do czyszczenia i dezynfekcji. Pozycje do rozważenia obejmują przede wszystkim zarejestrowane środki dezynfekujące, produkty do higieny rąk, detergenty do zmywarek środki czyszczące, ręczniki papierowe, worki na odpady, papier toaletowy, środki ochrony osobistej i wszelkie narzędzia do czyszczenia. 
  • Uważnie obserwuj stan magazynowy przez pierwsze tygodnie i planuj przystosowanie się do nowej sytuacji.

 

10. Czy stosuję audyt w celu weryfikacji zgodności z moimi procedurami czyszczenia i dezynfekcji?

Audyty są narzędziem do obiektywnego sprawdzenia, czy czyszczenie i dezynfekcja są wykonywane we właściwy sposób i z odpowiednią częstotliwością.


Sprawdzane aspekty mogą obejmować:

  • Czy stosujemy zaawansowane procedury czyszczenia i dezynfekcji?
  • Czy do każdego zadania czyszczenia i dezynfekcji używamy skutecznych produktów?
  • Czy mamy na stanie odpowiednią ilość produktów i ŚOI?
  • Czy personel jest wystarczająco przeszkolony i regularnie przypominany o tym, co ma robić?

 

Audyty zewnętrzne pomagają podnieść kompetencje Twoje i Twoich pracowników, ale są również skutecznym narzędziem, dzięki któremu Twoje wysiłki są widoczne dla klientów i innych odbiorców docelowych. To jasno informuje, że Twoje obiekty i procedury zapewniają higieniczne otoczenie i bezpieczną żywność.

 

Nieodpłatny audyt możesz zamówić u nas: https://voigt.pl/sas/przeprowadz-audyt

 

Jakub Klewaniec - Dyrektor Sprzedaży - Dywizja HoReCa

Nawiąż ze mną kontakt na LinkedIn: www.linkedin.com/company/voigtpl/ 

VOIGT horecaline na facebook: https://www.facebook.com/voigthoreca