Dowiedz się, jak najlepiej stosować profesjonalne środki myjące w formie spray.

 

Utrzymanie higieny to nie tylko odpowiednie środki czystości a przede wszystkim wiedza, technika i narzędzia. Doskonałym tego przykładem jest to ile niuansów kryje się w tak prostej, pozornie, czynności jak stosowanie preparatów w formie spray na ściereczkę zamiast na powierzchnię.


Dlaczego to takie ważne? Ponieważ przy takim podejściu obniżamy wydatki na sprzątanie, dbamy o estetykę powierzchni, przestrzegamy wyższego standardu higieny. A na dokładkę jest bezpieczniej.  Nie wierzycie?



Pryskanie preparatu na ściereczkę sprawia, że zużywamy go znacznie mniej, niż gdybyśmy stosowali go bezpośrednio na powierzchnię. Na przykład, dzięki tej technice wydajność H500, adresowanego do mycia pokoi hotelowych, wzrasta do ok 550 m2 z jednego opakowania 0,6L.

 

Jedną z głównych przyczyn powstawania smug jest odkładanie się „chemii” (substancji powierzchniowo-czynnych) na mytej przestrzeni. Im więcej danego środka stosujemy, tym bardziej może się nawarstwiać to zjawisko.


Przy zalecanym zastosowaniu środka spray minimalizujemy to ryzyko, ponieważ myjemy tę samą powierzchnię, mniejszą ilością produktu.

 

Stosowanie preparatów myjących w „powietrze” - szczególnie za pomocą "atomizera" - potęguje zjawisko dyfuzji.  Może dochodzić do wdychania cząsteczek preparatu przez osoby myjące i postronne. W wypadku specjalistycznych preparatów o nieprzyjemnym zapachu- potęguje to zjawisko jego wydzielania. Ten ostatni aspekt możemy zauważyć kiedy obserwujemy nieprzeszkolonych pracowników gastronomii, którzy spryskują stoliki w restauracji. Skazuje to wszystkich znajdujących się w pobliżu gości na wdychanie i „wyczuwanie” preparatu myjącego bądź dezynfekującego.
 

Wszelkie powierzchnie to też miejsce, gdzie gromadzą się drobnoustroje, grzyby, wirusy. Rozpylacz skierowany na dany obszar ”rozbryzguje” i powoduje odbicie drobnoustrojów od powierzchni. To właśnie korzyść higieniczna z proponowanej techniki.

Jeżeli nie kierujemy atomizera na powierzchnię a na ściereczkę - do rozbryzgu i odbicia nie dochodzi.

W ten właśnie sposób jedna praktyka generuje cztery korzyści.

 

 

Jakub Klewaniec - Dyrektor Sprzedaży - Dywizja HoReCa

Nawiąż ze mną kontakt na LinkedIn: www.linkedin.com/company/voigtpl/ 

VOIGT horecaline na facebook: https://www.facebook.com/voigthoreca